ARTIS WANITA CANTIK DI MALAYSIA

Bagi Anda yang belum banyak mengenal para Artis Wanita Cantik Di Malaysia maka pada kesempatan kali ini Anda akan mengetahuinya. Mungkin Anda hanya mengetahui sosok penyanyi kondang Siti Nurhaliza saja namun sebenarnya masih banyak lagi artis-artis Malaysia yang berparas jelita.

Memang Siti Nurhaliza cenderung lebih kenal di Indonesia karena dirinya banyak juga berkarier di Indonesia berbeda dengan Artis Wanita Cantik Di Malaysia yang akan kami bagikan kali ini karena mereka nampaknya lebih focus berkarier di negaranya sendiri.

Wajah asli orang Malaysia memang tak jauh berbeda dengan wajah orang-orang di Indonesia yaitu kental dengan darah melayu namun wajah orang Malaysia cenderung seperti orang-orang India, Pakistan, Arab dan sebagian lagi seperti orang china. Hal inilah yang mungkin membuat wajah wanita di Malaysia sangat cantik-cantik.

Nah berbicara siapa saja Artis Wanita Cantik Di Malaysia langsung saja kami bagikan 10 nama Artis Wanita Cantik Di Malaysia tersebut. Simak ulasan kami dibawah ini.

1. KilafairyArtis Wanita Cantik Di Malaysia (1)Artis Wanita Cantik Di Malaysia pertama adalah Kilafairy. Memiliki bibir paling seksi dan menawan, pemeran dan penyanyi, Kilafairy juga tidak mengenakan make up di wajahnya. Bahkan, gadis manis berusia 21 tahun ini bijak dalam penampilan. Kilafairy atau nama sebenarnya, Syakila Nisha Jahangir Khan yang juga anak bungsu dari penyanyi terkenal, Rohana Jalil sukses membina namanya sendiri tanpa terus dibayangi kepopuleran ibunya.

2. Nelydia SenroseArtis Wanita Cantik Di Malaysia (4)Walaupun baru berusia 21 tahun, kematangan wajah pemeran remaja Nelydia Senrose tak boleh dinafikan dan dia layak masuk daftar Artis Wanita Cantik Di Malaysia. Apatah lagi, Nelydia juga kini menjalin hubungan cinta dengan lelaki dewasa, Qi Razali, 35 tahun. Nelydia masih melanjutkan kuliahnya dalam bidang psikologi, pemilik nama asli Nik Zaris Nelydia Senrose Nik Sen ini yang berdarah campuran Melayu dan Siam cukup dikenali peminat menerusi drama Setia Hujung Nyawa dan terkini, Bukan Kerana Aku Tak Cinta yang diadaptasi daripada novel.

3. Elfira LoyArtis Wanita Cantik Di Malaysia (6)Sejak kecil Elfira Loy atau nama sebenarnya, Nur Elfira Loy Ahmad Sabri suka bersolek. Antara amalannya untuk menjaga kecantikan, dia mesti mencuci muka setiap hari dan menjaga apa yang dimakannya sehari-hari.

“Dalam sebulan saya akan ke sebuah premis kecantikan di Sungei Wang, Bukit Bintang untuk menjalani proses mencuci muka yang kosnya RM50 saja. Saya bukan jenis orang yang sanggup mengeluarkan belanja besar untuk mencantikkan wajah. Cukuplah, sekadar sekali dalam sebulan saja.”

Untuk menjaga kulit badan Artis Wanita Cantik Di Malaysia yang satu ini mengamalkan petua keluarga turun-temurun dari datuknya yaitu menggunakan hampas kelapa untuk mencuci dan membersihkan badan.

“Hampas kelapa sebenarnya berminyak dan senang menanggalkan daki. Saya juga tidak berminat memutihkan kulit badan. Bagi saya, cukuplah kulit sekadar nampak lembap

4. Izara Aishah HishamArtis Wanita Cantik Di Malaysia (7)Artis Wanita Cantik Di Malaysia selanjutnya adalah Izara Aishah Hisham. Dia juga punya kebiasaan mencuci muka dua kali sehari yaitu sebelum dan sesudah bangun tidur.

“Saya bersyukur tidak mempunyai masalah kulit muka. Namun saya tak boleh makan kacang kerana cepat naik jerawat dan saya juga tak jaga makan. Saya makan apa saja yang dihidangkan.”

Berdarah campuran Melayu dan Pakistan dari sebelah ibunya, Izara yagn dikenali ramai menerusi drama seperti Vanila Coklat, Keranamu Laila dan Naziha itu adalah pemenang tempat kedua Dewi Remaja 2009/2010.

5. Emma MaembongArtis Wanita Cantik Di Malaysia (2)Pemilik nama sebenar, Fatimah Rohani Ismail atau mesra dengan sapaan Emma Maembong ini juga berada dalam daftar Artis Wanita Cantik Di Malaysia walaupun tanpa make up. Berdarah campuran Melayu dan Scotland dari ibunya, Emma juga dilihat sering tampil dengan make up tipis ketika menghadiri acara hiburan.

Bukan sekadar pemeran, Emma yang turut aktif sebagai model iklan ini pernah membintangi drama seperti Kau Yang Terindah, Cinta Itu Milikku dan Kampung Girl. Emma juga pernah menjadi finalis Artis Baru Wanita Popular Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2012 (ABPBH2012).

6. Wawa ZainalArtis Wanita Cantik Di Malaysia (5)Berstatus isteri dan ibu juga tidak menghalang pelakon Wawa Zainal untuk memastikan dia masuk daftar Artis Wanita Cantik Di Malaysia karena kulit wajahnya yang cantik sentiasa terpelihara. Wawa atau nama sebenarnya Nur Hawa Zainal Abidin membiasakan minum banyak air putig serta tidak mengkonsumsi kacang kerana mudah tumbuh jerawat.

“Saya jaga kulit muka biasa-biasa saja. Saya juga pakai ‘mask’ (topeng muka) setiap dua minggu sekali.”

Menurut anak jati Sabah yang pernah muncul dalam filem 99 Kali Rindu dan Budak Pailang itu, dia juga tak lupa membasuh mukanya dua kali dalam sehari. Mengakui dia turut menitikberat­kan penjagaan makanan yang baik dan berkhasiat.

7. NeelofaArtis Wanita Cantik Di Malaysia (10)Berdarah campuran Melayu, Pakistan dan Arab, tak dinafikan Neelofa juga amat jelita dan pantas masuk daftar Artis Wanita Cantik Di Malaysia. Justru, tidak heran apabila pemilik nama sebenar Noor Neelofa Mohd Noor ini menjadi pemenang atau menjadi juara pada ajang Dewi Remaja 2010/2011.

Memiliki bakat besar dalam bidang seni, Neelofa yang pernah membintangi filem Azura 2012 dan Hantu Kapcai itu, kini lebih aktif membawa acara program TV seperti Nona dan

8. Nur FathiaArtis Wanita Cantik Di Malaysia (9)Rahasia penjagaan kulit pemeran utama drama Diandra, Nur Fathia Abdul Latiff juga terletak pada kebiasannya mengkonsumsi makanan tambahan dikenali sebagai ‘Kekcolly’ yang juga produk kesihatan dari Korea Selatan. Fathia pernah mengalami masalah kulit kusam apabila tidak bermake up terlebih dahulu dan kini dia sudah menemui jalan penyelesaian.

“Saya bukanlah orang yang taksub pada produk makanan kesihatan. Namun, saya tertarik untuk mencuba produk dari Korea itu kerana dihasilkan daripada bahan semula jadi yang selamat.”

“Saya selidik dulu penghasilan produk itu sebelum membuat keputusan mencuba. Nampaknya, percubaan saya berbaloi kerana produk itu sesuai dengan saya. Selain itu, saya juga pastikan dapat tidur yang cukup.”

“Selain itu, saya amalkan penggunaan produk pelindung sinaran matahari setiap kali keluar rumah dan ketika berada di lokasi syuting serta membasuh muka setiap hari.”

Ujarnya, masalah kulit mudah berlaku apabila sering terkena sinar matahari yang terik karena dapat merusak kulit dan cepat tampak tua. Fathia yang berdarah campuran Melayu dan Arab lebih suka memilih produk dihasilkan dari Jepang dan Korea tersebut kerana mereka menggunakan teknologi terkini dan bahan organik sehingga kecantikannya tetap terjaga dan dia juga dinobatkan sebagai Artis Wanita Cantik Di Malaysia.

9. Anzalna NasirArtis Wanita Cantik Di Malaysia (8)Berperwatakan lembut, pemeran meningkat naik Nur Anzalna Md Nasir ini juga memiliki wajah yang menawan. Apalagi, jika dia tampil memakai gaun pendek. Wajahnya sangat enak dilihat karena putih merona sehingga wajar kalau Anzalna juga masuk daftar Artis Wanita Cantik Di Malaysia.

Anzalna yang bakatnya didapat dari pencarian Dewi Remaja 2010/2011 itu, turut dikenali ramai menerusi  lakon berkesannya dalam drama Adam dan Hawa bersama Aaron Aziz dan Nadiya Nisaa.

10. Tasha ShilaArtis Wanita Cantik Di Malaysia (3)Artis Wanita Cantik Di Malaysia yang terakhir kami bahas adalah Tasha Shila. Kehebatan Tasha Shila atau nama sebenarnya, Natashasheila Abd Razak dalam lakonan sudahpun dibuktikan oleh artis yang memiliki mata paling cantik ini.

Pernah membintangi filem Ratu The Movie, drama seperti Epilog Cinta Khirana dan Rindu Bertamu Di Abu Dhabi, Tasha sudah merangkul anugerah Artis Baru Wanita Popular ABPBH 2011 dan Anugerah Heroin Baru Terhebat di Anugerah Blockbuster 2012.

3 Comments

Add a Comment
  1. saya nk berlakon kalau pape telefon sya 0173274769

  2. nor habibi bt yusoff

    wah cantiknya

  3. Cantik2 ni.. kos berapalah bulan2 nak jaga. Kalau rajin invest untuk kecantikan maka jadi lah cantik.. hehehee

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

jurnalpagi.com © 2015 Frontier Theme